bunlarda türkfilmi hatalarý arkadaþlar
KOMSER ÞEKSPÝR Hapse giren Kadir Ýnanýr nasýl baþkomserliðe terfi edebiliyor.
VÝZONTELE
Deli Emin, TV'yi gömerken TV'nin üstünde toprak bir tepe oluþuyor. Ancak bir sonraki çekimde TV'nin üstü eski haline dönüyor.
Senaryoya göre film Hakkari'de geçiyor. Ancak filmde kullanýlan araçlarýn plakalarý 65. Yani filmin çekildiði yer olan Van'ýn plaka kodu.
GÜLE GÜLE
Havaalanýna giderken Zeki Alasya ile Metin Akpýnar konuþuyor. Zeki Alasya, arabanýn önünde oturuyor ve Florya Sahil Yolu'nda. Metin Akpýnar, arka koltukta ve baþka bir yerde.
HER ÞEY ÇOK GÜZEL OLACAK
Taksici, uyuþturucu hap alýp satan adamýn telefonunu Cem Yýlmaz'a veriyor. Telefon numarasý filmin sponsoru olan Telsim'e ait. Cem Yýlmaz, bunu iyice belirtmek için soruyor: "Baþý 542 miydi abi?" Ýyi de uyuþturucu hap satanlarýn Telsim'i tercih etmesi iyi bir þey mi?
SÜT KARDEÞLER
Þaban ve Ramazan dahil gemideki tüm askerler sýraya giriyor. Önden çekimlerde Þaban'ýn solunda Ramazan var. Ama Þaban'ý arkadan gördüðümüzde solundaki baþka birinin kafasý.
BEKÇÝLER KRALI
Kemal Sunal bir çöp kamyonunu kullanýrken direksiyonunu çýkarýyor ve yan koltuða atýyor. Ama sonraki görüntülerde direksiyon takýlý.
SAKAR ÞAKÝR
Kemal Sunal, umumi tuvalet sýrasýnda önündeki adamýn þapkasýna iþiyor ve adam þapkayý kafasýna geçirince sýrýlsýklam oluyor. Hemen Þakir'i kovalamaya baþlýyor ancak üzeri kupkuru
Mehdi oðlunu vurduðu mermiyi kasede uzun bir süre sallýyor. Ama merminin sesiyle, dönüþ hareketi birbirini tutmuyor.
Filmdeki kamyonetin plakasý 1940'larýn deðil bugünün plakasý. Ancak, fark edilmemesi için plaka beyaza boyanmýþ.
Mehdi'nin (Kemal Sunal) karýsýna gösterdiði evlilik cüzdaný da yeni cüzdanlardan.
Köydeki pasaportlu tek kiþi olan Kopuk Yaþar, sýnýrý bir kaç kez geçiyor. Ancak son geçiþinde pasaportu onaylanmýyor.
ABUZER KADAYIF
Öðretim görevlisi Ersin Balkan'ýn ders anlattýðý sýnýfýn tahtasý günler boyunca hiç deðiþmiyor. Her defasýnda ayný þeyler yazýlý.
FASULYE
Katilin arabasý olan Tempra, Reis'in evine gidene kadar çelik jantlý. Ama bundan sonraki olaylarda jantý kapak.
PARÇALANMA
Filmde Ýstanbul'un dini bir bölgesi olarak nitelenen yerde sabaha karþý ellerinde ateþlerle siyah giyimli bir grup yürüyor. Gittikleri yer ise dergahlarýymýþ. Bu adamlar Ýstanbul'un neresinde yaþýyor acaba?
VARYEMEZ
Ragýp Elibol (Kemal Sunal) gece yarýsý bir telefon kulübesinden asker arkadaþýný arýyor. Ancak asker arkadaþýnýn bulunduðu yerde hava aydýnlýk.
EÞKIYA
Uður Yücel, filmde üvey annesinin babasý tarafýndan öldürüldüðünü söylüyor. Ama filmin sonunda ise "Üvey annem pencereden atlayarak intihar etti" diyor.
KAHPE BÝZANS (Tabii bu hatalar bilerek yapýlmýþ)
Müzikle Cem Karaca'nýn saz çalýþý birbirini tutmuyor.
Filmin baþýnda çadýrlarýn kurulacaðý yeri belirlemek için Süper Gazi bir ok atýyor, ok gidiyor gidiyor ve 2 metre önlerine düþüyor.
Yetiþ Bey, çýplak olarak iþini gördükten sonra bir anda giyiniyor.
ÜÇ KAÐITÇI
Kemal Sunal, filmin baþýnda bir minibüse biniyor. Minibüsün önden çekimlerinde arkasý dolu. Yandan çekimlerde ise boþ.
GARÝP
Kaset-çalara bir kaset konulup kapaðý kapatýlýyor. Kapanýr kapanmaz "Play" tuþuna basmadan teyp çalmaya baþlýyor.
GENEL HATALAR
Burada yazýlacak çok þey var ama hiç fark edilmeyeni araçlarýn geri geri giderken vites deðiþtirmesi.
Kemal Sunal'ýn bazý filmlerinde favorisi uzayýp kýsalabiliyor.
Arabanýn içinden yapýlan çekimlerde ise, eðer o semti tanýyorsanýz ayný yerden birkaç kere geçiliyor veya güzergah hiç tutmuyor.
Yine bir Türk Filmi'nde gazinolarda þarký söyleyen bir bayan hasta ve sürekli doktora gidiyor. Ve bir gün de Ýstanbul'dan Ýzmir'e çalýþmaya gidiyor ama doktoru ve doktorun muayenesi ayný.
Adamýn teki sað bacaðýndan vuruluyor ama sol bacaðý bandajlanýyor.