---NewLand---
[ En son gönderilenler · Üyeler · Forum kuralları · Ara · RSS ]
  • Page 1 of 1
  • 1
Forum » genel kultur » İslam & İnsan » Allah Resulünü Sevmek:
Allah Resulünü Sevmek:
oramýrTarih: Monday, 2007-10-15, 3:25 AM | Mesaj # 1
Colonel general
Vazifesi: Hapis
Mesajlar: 54
Karizma: 3
Status: Çevrim dışı
PEYGAMBERÝMÝZÝ SEVMEK

1) Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem'i Bütün Yaratýlmýþlardan Daha Çok Sevmenin Gereði

Þüphesiz ki Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem'i sevmek imandandýr. Kulun Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem'i kendi öz canýndan, babasýndan, çocuklarýndan, aile halkýndan, malýndan ve bütün insanlardan daha çok sevmesi gerektiðine delil teþkil eden pekçok nas bulunmaktadýr. Onu böyle sevmeyen bir kimse dünyada da âhirette kendisini Allah'ýn cezasýna maruz býrakmaktadýr. Ýþte aþaðýda kýsmen geniþ bir þekilde bu naslarýn bazýlarýný sözkonusu ediyoruz:

A- Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem'i Öz Canýmýzdan Daha Çok Sevmemizin Gereði

Ýmam Buhârî, Abdullah b. Hiþam Radýyallahu anh'dan þöyle dediðini rivayet etmektedir: Peygamber Sallallahu aleyhi vesellem ile birlikte idik. O sýrada Ömer b. el-Hattab Radýyallahu anh'ýn elini tutmuþtu. Ömer Radýyallahu anh ona:
"Ey Allah'ýn Rasûlü, þüphesiz ben seni kendi öz caným dýþýnda, herþeyden daha çok seviyorum" dedi. Peygamber Sallallahu aleyhi vesellem þöyle buyurdu:
"Caným elinde olana yemin ederim ki, kendi öz nefsinden dahi beni çok sevmedikçe olmaz."
Bunun üzerine Ömer ona:
"Þu anda -Allah'a yemin ederim- seni öz canýmdan dahi daha çok seviyorum." Bunun üzerine Nebi Sallallahu aleyhi vesellem:
"Þimdi oldu ey Ömer" diye buyurdu.[1]
Büyük ilim adamý Aynî, Nebi Sallallahu aleyhi vesellem'in: "Nefsim elinde olana yemin ederim ki kendi öz canýndan bile daha çok sevmedikçe olmaz" buyruðunu açýklarken: "Ýmanýn kâmil olmaz..."[2] demektedir.
Yine Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem'in: "Þimdi oldu ey Ömer" buyruðunu: "Yani imanýn kemale eriþti."[3] diye açýklamaktadýr.
"Nefsim elinde olana yemin ederim ki..." buyruðunda dikkati çeken bir husus da onun yemin etmesidir. O yemin etmese dahi bütün söylediklerinde doðru olduðuna göre ya yemin ederse durum ne olur? Çünkü yemin bilindiði gibi sözü pekiþtirmeyi ifade eder.[4]

B- Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem'i Baba Ve Evlattan Daha Çok Sevmenin Gereði

Ýmam Buhârî, Ebu Hureyre Radýyallahu anh'dan rivayet ettiðine göre Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem þöyle buyurmuþtur:
"Nefsim elinde olana yemin ederim ki, sizden herhangi bir kimse beni babasýndan ve çocuðundan daha çok sevmedikçe iman etmiþ olamaz."[5]
Görüldüðü gibi; doðru sözlü ve doðru sözlü olduðu tasdik edilmiþ bulunan, vahiy ile konuþan o yüce zatýn (salât ve selam ona) hadiste görüldüðü gibi yemin etmektedir.
Acaba "anne" de "valid: baba" lafzýnýn kaps..... girmekte midir? Hafýz Ýbn Hacer bu soruya þu sözleri ile cevap vermektedir: "Eðer "vâlid: doðuran" lafzý ile çocuðu olaný kastediyorsa elbetteki geneldir yahutta iki zýttan birisini zikretmekle yetinilerek diðerini sözkonusu etmeye gerek olmadýðý gibi, burada da onlardan birisinin anýlmasý ile yetinilmiþtir. Bu durumda sözü edilen, örnek olmak üzere anýlmýþ ve bütün sevgili ve deðerli varlýklar kastedilmiþ olur. Sanki: "Ve beni deðerli bütün varlýklarýmdan daha çok sevmedikçe..." demiþ gibi olur."[6]

C- Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem'i Eþten, Maldan Ve Bütün Ýnsanlardan Daha Çok Sevmenin Gereði

Ýmam Muslim'in rivayetine göre Enes Radýyallahu anh þöyle demiþtir: Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem buyurdu ki: "Kul beni eþinden, malýndan ve bütün insanlardan daha çok sevmedikçe iman etmiþ olamaz."[7]

D- Yaratýlmýþ Herhangi Bir Varlýðý Nebi Sallallahu aleyhi vesellem'den Daha Çok Sevenlere Tehdit

Yüce Allah baba, evlat, kardeþ, eþ veya aþiretten herhangi birisini yahutta herhangi bir mal, ticaret ve meskenleri yüce Allah'tan, Rasûlünden ve onun yolunda cihad etmekten daha çok seven kimseleri ilahî ceza ile tehdit ederek þöyle buyurmaktadýr:
"De ki: 'Eðer babalarýnýz, oðullarýnýz, kardeþleriniz, eþleriniz, soy ve sopunuz, elinize geçirdiðiniz mallar, durgunluða uðramasýndan korktuðunuz ticaret ve hoþunuza giden meskenler size Allah'tan, Rasûlünden ve onun yolundaki cihaddan daha sevgili ise, o halde Allah'ýn emri gelinceye kadar bekleye durun. Allah fâsýklar topluluðuna yol göstericilik yapmaz." (et-Tevbe, 9/24)
Hafýz Ýbn Kesîr âyeti tefsir ederken þunlarý söylemektedir: "Yani bu þeyleri eðer "Allah'tan, Rasûlünden ve onun yolundaki cihaddan" daha çok seviyor iseniz, onun baþýnýza getireceði cezayý ve ibretli intikamý "bekleyedurun" demektir."[8]
Mücahid ve el-Hasen -yüce Allah'ýn rahmeti üzerlerine olsun- yüce Allah'ýn: "Allah'ýn emri gelinceye kadar" buyruðunu: "Dünyada ya da âhirette onun cezasýný (bekleyedurun) diye açýklamýþlardýr."[9]
Büyük ilim adamý Zemahþerî, âyetin tefsirinde: "Bu âyet-i kerime oldukça aðýr hüküm ihtiva etmektedir. Ondan daha aðýr hüküm ihtiva eden bir âyet göremezsiniz."[10] demektedir.
Ýmam Kurtubî diyor ki: "Âyet-i kerimede Allah'ý ve Rasûlü sevmenin vücubuna delil vardýr. Bu hususta hiçbir görüþ ayrýlýðý yoktur. Ayrýca bu sevgi, sevilen herþeyden daha önce gelmelidir."[11]

2) Rasûlullah’ý Sevmenin Semereleri

Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem'in bizim sevgimize ihtiyacý olmadýðýný söylemeye gerek yoktur. Bizim onu sevmemiz, onun makamýný yükseltmez, onu daha da yüceltmez. Sevmeyiþimiz de onun makamýný, þerefini alçaltmaz. Hem nasýl böyle olmasýn ki? O alemlerin Rabbinin sevdiðidir.
Hatta bu kadar da deðil. Aksine ona uyaný Allah sever ve günahlarýný baðýþlar. Yüce Rabbimiz þöyle buyurmaktadýr:
"De ki: Eðer Allah'ý seviyorsanýz bana uyun ki, Allah da sizi sevsin ve günahlarýnýzý baðýþlasýn. Allah gafûrdur, rahîmdir." (Âl-i Ýmran, 3/31)
Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem'in sevgisinden ancak onu sevenler yararlanýr ve bu sayede böyle bir kimse dünya ve âhirette mutluluðu elde eder. Bu baðlamda bundan bir dereceye kadar tafsilatlý bir þekilde sözetmek uygun düþecektir.

A- Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem'i Sevmek Ýmanýn Tadýný Elde Etmenin Sebeplerindendir

Yüce Rabbimiz imanýn tadýný elde etmek için birtakým sebepler takdir buyurmuþtur. Bunlardan birisi de Nebi Sallallahu aleyhi vesellem'i bütün yaratýlmýþlardan daha çok sevmektir. Buhârî ve Muslim'in Enes Radýyallahu anh'dan rivayetlerine göre Peygamber Sallallahu aleyhi vesellem þöyle buyurmuþtur:
"Üç husus vardýr ki, bunlar kimde bulunursa imanýn tadýný alýr: Allah'ý ve Rasûlünü onlarýn dýþýndaki herbir þeyden daha çok sevmek, sevdiði kimseyi ancak Allah için sevmek ve ateþe atýlmaktan hoþlanmadýðý gibi tekrar küfre geri dönmekten hoþlanmamak."[12]
Ýlim adamlarýnýn -Allah'ýn rahmetleri üzerlerine olsun- açýkladýðý gibi imanýn tadýnýn anlamý, itaatlerden lezzet almak, din uðrunda zorluklara katlanmak ve bunu dünyanýn geçici menfaatlerine tercih etmek demektir.[13]
Bu ne güzel ve ne þerefli bir meyvedir! Allah'ým, bundan bizi mahrum buyurma, Kabul buyur, ey âlemlerin Rabbi!

B- Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem'i Seven Âhirette Onunla Birlikte Olacaktýr

Rasûl-i Ekrem'i -Rabbimizin salât ve selâmlarý üzerine- seven bir kimse, âhirette onunla birlikte olacaktýr.
Ýmam Muslim'in rivayetine göre Enes b. Malik Radýyallahu anh þöyle demiþtir: Bir adam Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem'e gelerek:
“Ey Allah'ýn Rasûlü kýyamet ne zamandýr”, diye sordu. Nebi Sallallahu aleyhi vesellem:
"Kýyamet için ne hazýrladýn ki?" diye sordu. Adam:
“Allah'ýn ve Rasûlünün sevgisi”, dedi. Peygamber:
"Þüphesiz ki sen sevdiklerinle beraber olacaksýn" diye buyurdu.
Enes Radýyallahu anh dedi ki: Müslüman olduktan sonra, Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem'in: "Þüphesiz ki sen sevdiklerinle beraber olacaksýn" sözünden dolayý sevindiðimiz kadar hiçbir þeye sevinmedik.
Enes Radýyallahu anh dedi ki: Ýþte ben Allah'ý, Rasûlünü, Ebu Bekr'i ve Ömer'i -Allah ikisinden de razý olsun- seviyorum. Her ne kadar onlarýn amelleri gibi amelde bulunamadý isem de onlarla birlikte olacaðýmý ümit ediyorum."[14]
Buhârî ve Muslim'in rivayet ettikleri bir baþka hadiste Abdullah b. Mesud Radýyallahu anh þunlarý söylemektedir: Bir adam Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem'e gelerek þöyle dedi:
“Ey Allah'ýn Rasûlü, bir topluluðu sevmekle birlikte onlar gibi ameller yapamayan kimse hakkýnda ne dersin?” Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem: "Kiþi sevdiði ile beraberdir." diye buyurdu.[15]
Rasûlullah Sallallahu aleyhi vesellem'in: "Kiþi sevdiði ile beraberdir" sözünden kasýt, cennette onunla birlikte olacaðýdýr.[16]
Allahu Ekber! Rasûl-i ekrem'i seven kimsenin mükafatý ne kadar üstün, ne kadar büyüktür!

RASÛLULLAH SEVGÝSÝ VE ALÂMETLERÝ - Prof. Dr. Fadl Ýlâhî

[1] Buhârî, Hadis no: 6632, XI, 523.

[2] Umdetu’l-Kârî, XXIII, 169

[3] Umdetu’l-Kârî, XXIII, 169

[4] Umdetu’l-Kârî, 1, 143

[5] Buhârî, Hadis no: 14, I, 58

[6] Fethu'l-Bârî, I, 59

[7] Muslim, Hadis no: 69, I, 67; hadisi ayný þekilde Hafýz Ebu Ya'lâ, Müsned'inde de rivayet etmiþ bulunmaktadýr. (Bk. Hadis no: 3895, VII, 8)

[8] er-Rafiî, Muhtasaru Tefsir-i Ýbn Kesîr, II, 324.

[9] Kurtubî, VIII, 95-96

[10] Keþþâf, II, 181

[11] Kurtubî, VIII, 95. Ayrýca bk. el-Cezairî, Eyseru't-Tefâsîr, II, 177

[12] Buhârî, Hadis no: 16, I, 60; Muslim, Hadis no: 43, I, 66, lafýz Buhârî'ye ait.

[13] Bk. Nevevî þerhi, II, 13; Fethu'l-Bârî, I, 61

[14] Muslim, Hadis no: 2639, IV, 2032-2033. Buna yakýn bir hadisi de Ýmam Buhârî rivayet etmiþ bulunmaktadýr. Bk. Hadis no: 6167, X, 553

[15] Buhârî, Hadis no: 6169, X, 557; Muslim, Hadis no: 2640, IV, 2034, lafýz Buhârî'ye ait

[16] Bk. Umdetu'l-Kârî, XXII, 197

 
Forum » genel kultur » İslam & İnsan » Allah Resulünü Sevmek:
  • Page 1 of 1
  • 1
Search:

Copyright Newland © 2024 Free web hostinguCoz